ПРО НОВУ УКРАЇНСЬКУ ШКОЛУ

       Нова українська школа — це назва реформи загальної середньої освіти, яку зараз реалізовує Міністерство освіти і науки спільно з сотнями вчителів і управлінців з освіти по всій Україні.
       Нова українська школа — це освіта нових сенсів, дитиноцентризму і поваги до кожної людини. НУШ — це цікава, практикоорієнтована, безпечна і дружня до дитини школа. А для батьків вона — відкрита, чесна і націлена на співпрацю.



Навчання в НУШ 


Головна ідея Нової української школи — компетентнісне навчання. 

Це означає, що учні не просто набуватимуть знань, а вчитимуться      використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички.


                                Компетентність — це динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів  мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність. 

                Робота в команді 
Передбачити, у якому світі житимуть наші діти, складно, адже він швидко змінюється. Проте упевнено можна сказати, що в майбутньому потрібно буде вміти працювати в команді і співпрацювати. Тому значну частину навчального часу в НУШ присвячено роботі в групі. Причому школярі не просто разом розв’язуватимуть, наприклад, математичні приклади, а робитимуть проекти і спільно шукатимуть рішення проблем.

             Дослідження і вміння вчитися

 Уміння вчитися — це ще одна навичка, яка стане в пригоді. У швидкозмінному світі потрібно не відставати, а отже — уміти самостійно навчатися. 
                  Саме тому навчання в НУШ побудоване на дослідженнях: дитина                                    самостійно шукатиме відповіді на запитання, осмислюватиме вивчене, а                          вчитель допомагатиме їй у цьому. Тому в НУШ діти часто навчатимуться,                        граючись. 
  Діти опановуватимуть той самий навчальний матеріал, але в інший спосіб.




             Емоційний інтелект і вміння спілкуватися 

Людина з розвиненим емоційним інтелектом розуміє власні емоції, керує ними й дослухається до відчуттів інших. Навчання цьому — одне з важливих завдань нової школи.
 Дітям пропонуватимуть: 
  • висловлювати свої почуття і думки
  •  слухати один одного
  • не робити іншим людям того, що їм неприємно тощо.          

          Цьому навчатимуть під час ранкового кола — щоденної зустрічі, коли діти обговорюватимуть свій емоційний стан, власні думки, актуальні питання класного і шкільного життя, або ж просто говоритимуть на цікаві їм теми.


    
       Інтегроване навчання 

У реальному світі немає мононаукових процесів — кожен пов’язаний з різними науками. Аби діти розуміли взаємозв’язки й мали цілісну картинку світу, у початковій школі запропоновано інтегрувати (об’єднувати) предмети. 
Наприклад, рослини вивчатимуть не лише з точки зору ботаніки , а й додаватимуть до цієї теми знання з географії, екології, математики, хімії, мови й літератури.

Оцінювання в НУШ 

Спонукальне, а не каральне оцінювання. Тобто вчитель за допомогою оцінки: фіксує, на якому рівні перебуває дитина показує ціль, до якої має прямувати дитина.
               Тому в першому і другому класах не буде балів — замість них                                           запропоноване вербальне оцінювання. 
                Мета — оцінити поступ кожної дитини, а не її відповідність певному                                                                                                                                    еталону.

Кожна дитина: отримуватиме винагороду за свої старання, розуміючи, що робить успіхи матиме портфоліо особистих досягнень — добірку всіх поробок і творів, які вона виконувала на уроках.

               Право на помилку

 Помилка — це складова пізнання й дослідження. Тому в НУШ не каратимуть за помилки, а спонукатимуть дитину самостійно їх виправити.
 Відсутність страху помилки — запорука того, що дитина залишатиметься вмотивованою, навіть якщо їй щось не вдаватиметься.

             Інклюзивне навчання 

НУШ — це школа, доступна для всіх. Тому двері всіх шкіл розкриваються перед дітьми з особливими освітніми потребами. Чимало цих дітей почнуть навчання у звичайних класах та разом з усіма вчитимуться читати, писати, дружити й працювати в команді. Аби допомогти вчителеві, у таких класах працюватимуть асистенти.



                Новий учитель 

Учитель перестав бути єдиним джерелом знань, а отже він опановує нову роль: з ретранслятора має перетворитися на помічника, ментора дитини, який супроводжує її у процесі пізнання й досліджує світ разом із нею. 
                     Учитель і дитина — це партнери, тому рішення щодо роботи на уроці                       вони приймають спільно. Своїм запитанням дитина може                                           спрямувати  урок, а правила поведінки в школі та за її межами                                   вчителі й учні випрацьовуватимуть разом.

                  Педагогіка партнерства

 Батьки разом з учителями та адміністрацією школи мають спільну мету — щаслива і успішна дитина.  
Тому стосунки між цими трьома категоріями побудовані насамперед на співпраці, взаєморозумінні й бажанні разом іти до мети.
 У НУШ відмовляються від традиції публічного обговорення успішності учнів на батьківських зборах. Навчальні результати — тема індивідуальних консультацій з батьками, а на загальних зборах розглядають важливі для класу і школи питання.
 Нова українська школа працюватиме прозоро — тому: щорічно публікує звіти про отримані та використані кошти дослухається до думки батьків і завжди прагне працювати з ними спільно не має права примусово збирати гроші з батьків.



Комментариев нет:

Отправить комментарий